Kot skorajšnji dvoletni uporabnik E-kolesa, lahko podam nekaj svojih izkušenj, predvsem s področja "dometa" baterije, ki je pri začetnikih ena glavnih postavk, ki pa z nadaljnjo uporabo počasi izveni, saj je dejansko malo tur kjer bi potreboval več ali močnejšo baterijo, pa še to se da reševati na različne načine.
Tisto o 100-150 km je bolj marketinški podatek proizvajalca, isto kot pri avtih ki naj bi porabili 4 l/100km v praksi pa ki na 5-6 l. No tudi praktično bi šlo skozi, kot si napisal v Vojvodini in ob stalni minimalni podpori motorja (ali brez

) in maksimalni uporabnika.
Vplive na domet lahko razdelimo lahko razdelimo v 2 skupine.
V prvi so tisti, ki so isti kot pri klasičnem kolesu : vrsta podlage, vrsta pnevmatike, tlak v pnevmatiki, višinski profil, hitrost, način, prestavljanja, nasprotni veter, teža uporabnika in prtljage......
Druga zadeva je baterija in pa motor E-kolesa. Začne se z kapaciteto baterije, po prvotnih 300,400,500 W je sedaj postal že standard 625-750 W, nekatere že 900 W, čeprav bo šel trend bolj v manjšanje teže baterije(motorja) in posledično E-kolesa.
Ključna postavka dometa baterije je raven uporabljene podpore in količina lastne podpore, starost in stanje baterije, temperatura okolice ( pozimi je 5-10 % manjši domet) in še nekaj manjših podrobnosti (teža uporabnika....).
Skratka, kot sem napisal v začetku se s temi podatki ukvarjaš bolj na začetku, nato pa le voziš in uživaš. Večji povdarek bi dal na redno vzdrževanje kolesa, predvsem na pogonsko, zavorni del (zavorne ploščice, diski, veriga, verižniki..), saj je njihova poraba cca 3 x večja kot pri klasičnem kolesu, kar gre na račun večje teže kolesa in pa večjega števila prevoženih km in vm.
Vsem novim uporabnikom E-koles želim veliko veliko veselja pri vožnji , ostalim pa strpnosti in medsebojnega razumevanja.
Lep pozdrav s Krasa !
Mirko