collapse

* Martinova pot v neznano

Avtor Tema: NASTAVITVE MENJALNIKA  (Ogledov: 9514 krat)

0 člani in 1 Gost pregleduje to temo.

Odsoten admin

  • Administrator
  • Pa ta ni normalen...
  • *****
  • Objav: 4.425
    • Profil
    • http://mtb.slo-istra.net
NASTAVITVE MENJALNIKA
« dne: 08. december 2009, 23:33 »
Pravzaprav deluje prestavljanje relativno enostavno, a kljub temu obstaja dosti kolesarjev, ki si menjalnika ne upajo nastaviti. Raje prezrejo zvoke, ki nastanejo ob drgnjenju verige ob kaseto, ali imajo svojo metodo pri prestavljanju, tako da menjalno ročico malo potisnejo in malo povlečejo in se na ta način izognejo zatikanju verige pri prestavljanju. Sicer pa nastavitev menjalnika sploh ni težka.

Nastavitev menjalnika je pravzaprav potrebna samo pri novih kolesih, ko se po prvih kilometrih cel mehanizem uteče. Pri normalni uporabi se pri nastavitvah ne spremeni nič, razen če padete, ali se vaše kolo prevrne na desno stran. Ob tem se lahko vpetje od menjalnika ukrivi, veriga pri prestavi pade med kaseto in okvir pri tem blokira zadnje kolo, ali pa se menjalnik zaplete med napere.

Tudi pri menjavi zadnjega platišča je justiranje menjalnika potrebno. Če se prestavljanje ne izboljša po nadaljnih opisanih postopkih, potem kontrolirajte zunanji plašč zajle. Če je kje prepognjen ali poteka po pretiranem loku, povečano trenje otežuje prestavljanje navzdol. Enako velja za zajle, ki so zunaj plašča in drsijo po okvirju.

Ko se na zunanji pogled vse ujema, prestavljanje pa še vedno ni pravilno, poiščite strokovnjaka, ker obstaja dosti možnosti za napako: veriga je lahko predolga ali prekratka, razdalja med menjalnikom in kaseto ni pravilna…
Ko ste z nastavljanjem končali, pustite kolo zaenkrat še v stojalu in preizkusite vse prestave ob vrtenju pedal. Če ste lahko prestavili v vse prestave, naredite testno vožnjo. Tako vidite, ali prestavljanje deluje pravilno tudi pri obremenitvi (zaradi katere pride do torzije), ko se okvir rahlo upogne. Testno vožnjo naredite na terenu, kjer ni gostega prometa.

 

ORODJE:
5-mm-imbus, križni-navadni izvijač
Če imamo potrplenje in montažno stojalo ali najmanj enega pomagača, kateri kolo zadaj dvigne, tako da lahko zadnje kolo in pedale normalno vrtimo.

 
 
TEŽAVNOSTNA STOPNJA:
za zainteresirane začetnike

 PROBLEM: veriga le s težavo preide na višji verižnik.
Vzrok: zajla ni zadosti napeta.




Kolo v mmontažnem stojalu, presatvite na najnižji verižnik da se menjalnik oz. vzmet sprosti. Vendar na spodnji cevi, kjer prosto teče nesme ohlapno viseti temveč naj bo trdno napet. Za nepenjanje zajle vrtite vijak za justiranje skozi katero gre v menjalnik, klik za klik oziroma za četrt ali polovičen obrat v nasprotni smeri urinega kazalca navzven – to premika zaščitni plašč od menjalnika in zajla se napenja. Zavrtite gonilke in prestavite eno prestavo višje. Če veriga takoj ne spleza na višji verižnik spet sprostite menjalnik in zajlo še bolj nategnite. Ko je prehod verige na višji verižnik gladek preverite če gre tudi nazaj ko na prestavni ročici prestavljate navzdol. Kontrolo naredite po vsakem ponovnem napenjanju zajle, da najdete najprimernejši položaj. Ko je prestavljanje na višji verižnik uspešeno, prestavite še na vse ostale in preverite delovanje še v drugih prestavah. Manjše popravke lahko opravite tudi med samo vožnjo:

 



2. PROBLEM: Kolo je padlo na desno stran.
Posledica: Menjalnik več ne stoji navpično pod kaseto, zato se lahko zaplete med napere.

Če se je kolo prevrnilo naj vam pomagač dvigne zadnje kolo in previdno prestavte na največji verižnik torej najmanjšo prestavo. Če pade veriga čez zadnji verižnik ali se naper dotakne menjalnik, takoj zaustavite kolo. Od zadaj namerite z očesom na menjalnik in kontrolirajte če je navojno oko na katerem je pritrjen menjalnik upognjeno navznoter. V tem primeru vam mora trgovec navojno oko naravnati ali če je mogoče montirati novo prestavno oko. Ne poiskušajte naravtati sami ker se lahko v celoti odlomi. Namesto tega raje nastavite vijak za omejitev. Vendar v tem primeru neboste morali uporabljati vseh prestav.

 

 

Pri večini menjalnjikov so končni vijaki označeni z „h“ za „high gear“ in „l“ für „low gear“. (low gear) v prevodu nizka prestava torej pomeni veliki verižnik. Vrtite ta vijak v smeri urinega kazalca navznoter in opazujte kako se menjalnik pomika nuzven. Če zaradi napete zajle to ne bo mogoče jo sprostite z prestavno ročico (prestavite za eno prestavo vendar pritem ne zavrtite gonilk)
V nasprotni smeri urinega kazalca se menjalnik pomika navzniter. V primeru ko vijaka nista označena, zraven štejte obrate da najde nazaj začetno stanje če vijak ni pravi.

 

Počasi vrtite gonilko in pri tem previdno potiskajte menjalnik navznoter. Če veriga pade čez zadnji verižnik ali se menjalnik dotakne naper, kolo takoj zaustavite in menjalnik (končni vijak) ponovno nastavite. Po opravljenem delu prestavite v vse prestave in preverite oziroma korigirajte napetost zajle če ta ni pravilna. To storite po postopku ki je opisan pri prvem problemu

 

. PROBLEM: Ob prestavljanju s sprednjim menjalnikom pade veriga z verižnikov navznoter ali navzven.

Vzrok:Hod menjalnika je napačno nastavljen.

Če sprednji menjalnik transportira verigo preveč navzven, lahko to reguliramo z zunanjim končnim vijakom. Prestavite zadaj na najmanjši verižnik in spredaj na največjega. Vijak z oznako „h“ vrtite in opazujte kako se zunanje vodilo menjalnika pomika proti verigi. Tudi tukaj si zapomnite koliko obratov naredite, da v primeru uporabe napačnega vijaka lahko ponovno nastavite začetno stanje. Zunanje vodilo menjalnika nastavite čim bližje verigi vendar pazite da ne bo med njima prišlo do trenja ko zavrtite gonilko. Zajla nam dosti krat prepreči da bi prednji menjalnik pomaknili bolj navznoter. Zato jo sprostite, tako da prestavite navzdol brez da bi premikali gonilko. Sedaj lahko prednji menjalnik prestavite za polovični obrat (z končnim vijakom „h“ ) navznoter in nato zajlo spet napnete. Po vsaki novi nastavitvi obrnite gonilko in pri tem prestavlajte. To ponavlajte tako dolgo dokler ne najdete idealne pozicije.

Če pa veriga pade navznoter ali pa se drgne ob vodilo prednjega menjalnika lahko to nastavite z notranjim končnim vijakom. Pri tem pretsavite zadaj na največji verižnik naprej pa na najmanjšega. Z privijanjem končnega vijaka z oznako „l“ v smeri urinega kazalca pomaknete menjalnik navzven. Če vijaka ne morete priviti je vzrok prenapeta vzmet v menjalniku. V tem primeru ga z roko potisnite nvzven da sprostite vijak. Lahko se tudi zgodi da menjalnik ne prestavi na višji verižnik vzrok je lahko zajla ki ni zadosti napeta.

(Text: Dirk Zedler, Fotos: Daniel Simon, Prevedel: Peter Tratnjek)
LP Admin

Kolesarjenje je lep šport,.....ker sediš!

Odsoten siniša

  • Forešt
  • *
  • Objav: 2
    • Profil
Odg: NASTAVITVE MENJALNIKA
« Odgovor #1 dne: 13. januar 2018, 18:28 »
Živjo.

Mogoče sem na napačni temi, ampak vseeno. Mene zanima če lahko dobim navodila sestave sprednjega menjnika (zobnika in držalo). Sprašujem zaradi tega ker sem par dni nazaj na poti čez hrib v izogib avtomobilu trčil v drevo. In neglede kolikokrat nastavim menjalnik in sajlo mi vedno "pade" kakor da bi se izvlekla. Imam občutek da mi nekaj manjka. Bi prosil če lahko kako pomagate? Nasvet? Navodila?

Odsoten admin

  • Administrator
  • Pa ta ni normalen...
  • *****
  • Objav: 4.425
    • Profil
    • http://mtb.slo-istra.net
Odg: NASTAVITVE MENJALNIKA
« Odgovor #2 dne: 14. januar 2018, 09:00 »
Če ti pada čez probaj nastavit limit. Vijaki L & H.

Navodila dobiš na spletni strani proizvajalca.... SHIMANO SRAM....

Poglej če je vodilo verige vzporedno z verižniki. Poglej če ni zajla kje poškodovana. Če si že pri servisiranju dej zajlo ven iz bovdna in poglej če ni kaj umazana rjasta...malo očisti in podmaži s kakim nemastnim sprajem.

LP Admin

Kolesarjenje je lep šport,.....ker sediš!

Odsoten siniša

  • Forešt
  • *
  • Objav: 2
    • Profil
Odg: NASTAVITVE MENJALNIKA
« Odgovor #3 dne: 14. januar 2018, 18:00 »
Najlepša hvala. Sem tako ali tako.v proscesu prenove kolesa, nova veriga in komet vse sajle, sem ze nastimal distančne vijake in se vedno ven "leze". Bom pa se pogledal tista navodila. Hvala.

 

* Išči:


Zadnje objave:

ZAKLJUČNA MTB (TURA) 2018 - SLAVNIK 22.12. od stelio
[ 07. december 2018, 23:06]


Zahodna Istra od tomis
[ 04. december 2018, 11:13]


Izola - Škrline od tomis
[ 27. november 2018, 21:44]


Martinova od Alfista BMW
[ 14. november 2018, 13:41]


P O R E Č A N K A 2 0 1 8 od stelio
[ 06. november 2018, 19:38]


PO DOMAČEM DVORIŠČU od admin
[ 29. oktober 2018, 15:10]


Zoncolan - Arvenis - Dauda od admin
[ 25. september 2018, 17:34]


PRODAM SPECIALIZED HOTROCK DISK 24 od marko
[ 13. avgust 2018, 11:53]

* Obiskovalci foruma:

  • Dot Gostov: 8
  • Dot Skritih: 0
  • Dot Uporabnikov: 0

There aren't any users online.

* Statistika foruma:

  • stats Skupaj članov: 221
  • stats Skupaj objav: 15.849
  • stats Skupaj tem: 2.299
  • stats Skupaj kategorij: 7
  • stats Skupaj Forumov: 40
  • stats Most Online: 121

* Koledar

december 2018
Ned Pon Tor Sre Čet Pet Sob
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 [12] 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

No calendar events were found.

* Vreme

WetterOnline
Das Wetter für
Izola